Hopp til innhold

Salgsbetingelser

1. Generell informasjon 

Disse betingelsene gjelder for bruk av og/eller bestilling av varer fra Perfecthome.no.
Perfecthome.no er en nettbutikk eid av Perfect Home Holding AS, heretter omtalt som Perfect Home.
Organisasjonsnummer: 988594121
Adresse: Brobekkveien 38, 0598 Oslo.


Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkår og betingelsene uten forutgående varsel til deg. Den versjonen av vilkårene som gjelder for din bestilling vil være den som går frem av Perfecthome.no på det tidspunktet hvor du gjennomfører din bestilling.
Gjennom å handle hos oss aksepterer du samtidig alle gjeldende betingelser. Aldersgrensen for å handle på Perfecthome.no er 18 år.

2. Bestilling

Vi forbeholder oss retten til å annullere avtalen om kjøp i en av de følgende situasjoner uten å være ansvarlige for erstatning eller andre kostnader:  

  • Dine betalingsopplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verifiseres.

  • Din bestilling er gjennomført med det som formål å begå bedrageri osv. eller i forbindelse med en straffbar handling eller annen ulovlig aktivitet.

  • Det oppstår en utilsiktet feil på nettsiden, f.eks. en betalingsfeil, prisfeil, oversolgte varer eller lignende.


Du kan kun bestille på nett eller via våre Perfect Home ambassadører. Vi behandler ikke bestillinger per telefon, e-post eller per brev.


3. Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva.
Vær oppmerksom på at prisen på et produkt kan variere fra farge til farge i salgs- og kampanjeperioder.
Vi tar også forbehold om feil i prisen som skyldes feil på siden, samt alle andre tekniske feil.
Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel.
Les mer om forsendelsesomkostninger og leveringsmuligheter under Levering og frakt.

4. Betalingsalternativer

Kortbetaling
Du kan betale med VISA eller Mastercard.

VIPPS
Når du er klar til å betale, legger du inn ditt mobilnummer og får opp et varsel på mobilen din. Du trykker på meldingen du får opp på skjermen, og kommer direkte inn i Vipps-appen.
Her godkjenner du beløpet, og Vipps så har du betalt!

Klarna
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi
følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.

Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet.
Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her. Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.
For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.


5. Frakt og levering

Pakke til hentested kr 99,-
Gratis frakt ved ordre over kr 1000,-
Hjemlevering kr 229,-

Alle bestillinger sendes i løpet av 3-5 virkedager (mandag-fredag). Etter helligdager eller kampanjer kan ordrebehandlingstiden bli noe lengre. Oppgitt leveringstid gjelder fra vi sender pakken fra vårt lager. Vi sender kun bestillinger til adresser internt i Norge, altså ikke til Svalbard/Jan Mayen.
Ved eventuelle reklamasjoner, ta kontakt med oss på kontakt@perfecthome.no.


6. Angrerett og retur

Ved kjøp av varer på internett har du 14 dagers angrerett, regnet fra den dagen du mottar varen. Dersom du ønsker å returnere varer til oss er det viktig at du fyller ut angrerett-skjema og sørger for at varen er forsvarlig pakket.
For at retur skal godkjennes, må varen være i salgbar stand; det vil si ubrukt, med komplett emballasje. Ved retur er det kunden som betaler returporto jfr. Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Varer som skal returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss. Ved bruk av angrerett refunderer vi pengene etter at vi har mottatt og behandlet returen. Fraktkostnader forbundet med originalutsendelsen vil blir trukket fra refundert beløp.
Dersom ordren kanselleres før vi har utsendt varene, fører vi pengene tilbake til din konto.
MERK: Angreretten gjelder ikke for varer som er tilpasset etter dine personlige
spesifikasjoner, eller der hvor du har fjernet forseglingen/emballasjen, og hvor varen av hygienemessige årsaker ikke er egnet til å returneres.

Last ned angreskjema her.

7. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen må du melde fra til oss så fort du oppdager feilen, og senest to måneder etter at feilen ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at du mottok varen.

Du melder fra om en reklamasjon til kontakt@perfecthome.no. I meldingen må det komme tydelig frem hva som er årsaken til reklamasjonen, og du må legge ved bilde av det skadede produktet. Dette for at vi skal kunne ta en beslutning angående reklamasjonen. 

Ved godkjent reklamasjon tilbakebetales pengene til samme betalingsmiddel som ble brukt da kjøpet ble gjennomført. 

Dersom varen eller deler av varen er ment å vare lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

8. Uavhentede pakker

Dersom pakken ikke blir hentet innen tidsfristen eller du nekter å motta den slik at den blir returnert til oss,  kan du bli belastet 195,- for å dekke våre håndterings- og returkostnader. Dette gjelder også dersom du har hatt gratis frakt på din bestilling, da Perfect Home må betale fraktomkostninger på alle pakker som blir returnert.

Du får ikke et ekstra gebyr på varer som er hentet og returnert med angrerettskjema.

9. Kansellering av ordre

Ved kansellering av ordre under kjøpsprosessen blir ikke du ikke belastet.
Kansellering/avbestilling av ordre etter at ordren er gjennomført gjøres til
kontakt@perfecthome.no. Om en ordre blir avbestilt etter at ordren er utsendt, gjelder vanlige betingelser for angrerett og retur som beskrevet ovenfor.


10. Feil eller manglende leveranser

Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. Sjekk den vedlagte informasjonen om det er varer som er restnotert før du kontakter oss. Send oss e-post på kontakt@perfecthome.no, og skriv på ordrenummer og hvilken vare som mangler eller er feillevert.
Har vi gjort en feil retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnad for deg.
Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen – ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen. Dersom du har mottatt en vare som er ødelagt, må du også kontakte oss så snart som mulig. Det er viktig at du ikke kaster emballasjen varene kom i, vi kan trenge den i
forbindelse med vår forsikring.


11. Personsikkerhet

Perfect Home lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. Ved betaling med kredittkort benyttes en sikker, ekstern løsning som gjør at vi selv aldri er i kontakt med kortnumre eller bankinformasjon, og dermed kan heller ingen hente ut slik informasjon hos oss.

12. Ekstraordinære forhold

Perfect Home er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Perfect Home godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Pefect Home sin kontroll, og som Perfect Home ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Perfect Home er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Perfect Home sin side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.


13. Til slutt

Er det noe du ikke fikk svar på her, eller har du andre spørsmål vedrørende
kjøpsbetingelsene? Ta kontakt og send en e-post til kontakt@perfecthome.no.

OBS! Vi tar forbehold om at bilde/skrive/trykkfeil kan forekomme. Korrekt fremstilling av farger og nyanser er høyt prioritert hos oss, men det er kundens egen datamaskin og skjerminnstillinger som avgjør hvordan den vises hos hver enkelt. Vi kan dermed ikke garantere at bildene gjengir varens virkelige farge med 100% sikkerhet.